Skuteczny marketing w sieci – o czym warto pamiętać?

W dobie powszechnej cyfryzacji wiele firm aktywnie pozyskuje w internecie nowych klientów i kontrahentów. Jeśli przedsiębiorca chce się wyróżnić na tle konkurencji, to powinien prowadzić skuteczną kampanię marketingową, dzięki której jego strona lub sklep będą widoczne na pierwszych stronach wyszukiwarki Google. A jak zwiększyć swoją widoczność w sieci?

Budowanie wizerunku firmy w sieci krok po kroku

Internet daje użytkownikom wiele możliwości do nawiązania wzajemnych interakcji. Dlatego stworzenie atrakcyjnej witryny internetowej może nie być wystarczające, aby odnieść sukces w sieci. Działania marketingowe powinny objąć także portale społecznościowe, branżowe fora i artykuły sponsorowane, które będą się pojawiały na innych stronach i portalach. W ramach profilu na wybranym portalu społecznościowym firma powinna aktywnie komunikować się ze swoimi klientami poprzez umieszczanie postów, zdjęć lub filmów. Wykreowanie skutecznego przekazu marketingowego to zadanie, które wymaga kreatywności, znajomości podstawowych narzędzi internetowych i czasu. Dlatego firmy często zlecają prowadzenie kampanii marketingowych w sieci profesjonalnym agencjom reklamowym. Specjaliści od marketingu dokładnie analizują sytuację na rynku, dzięki czemu są w stanie stworzyć przekaz, który zainteresuje potencjalnych klientów i sprawi, że będą chętnie odwiedzali stronę danej firmy.

CTA i anchor text – jak stworzyć skuteczny przekaz marketingowy?

CTA to skrót od angielskiego zwrotu Call to Action, który w dosłownym tłumaczeniu oznacza wezwanie do działania. Są to wyrażenia, których warto użyć, tworząc content na stronę internetową, aby zachęcić odbiorcę do kliknięcia linku lub zrobienia zakupów. Popularne CTA stosowane przez copywriterów to na przykład:

  • Zobacz!
  • Kliknij!
  • Sprawdź, co możemy Ci zaoferować!
  • Kup teraz!
  • Wypróbuj!
  • Zapisz się!

Taki zwrot przyciąga uwagę, zachęca do kliknięcia łącza i jednocześnie sugeruje internaucie, że powinien podjąć wskazane działanie. Poza CTA skuteczny przekaz marketingowy musi zawierać także anchor text, czyli kotwicę, która przeniesie użytkownika do promowanej strony lub powiązanego z danym tekstem artykułu. Umiejętnie skonstruowany anchor tekst powinien zaciekawić odbiorcę i skłonić go do kliknięcia hiperłącza. Kotwica to doskonały sposób na pozycjonowanie strony, ponieważ jest to źródło, z którego roboty Google czerpią informacje o tym, co znajduje się na witrynie. Anchor text może odsyłać użytkownika do innej podstrony w obrębie tego samego portalu lub do strony zewnętrznej, sklepu czy profilu na portalu społecznościowym. Zarówno anchor text, jak i CTA  używane przez pracowników firmy Sempai znacząco zwiększają ruch na stronie, dlatego są chętnie wykorzystywane podczas tworzenia contentu.

Promowanie usług w internecie to proces, który wymaga dużego zaangażowania. Firma powinna cały czas pracować nad swoim wizerunkiem poprzez dodawanie nowych treści na stronę i projektowanie wartościowych przekazów marketingowych. Umiejętne korzystanie z dostępnych narzędzi sprawi, że klienci bez problemu znajdą firmę w sieci i chętnie sięgną po jej produkty.