Influencer marketing – czym jest i co warto o nim wiedzieć?

Influencer marketing to najnowsza moda w świecie reklamy. Firmy coraz chętniej współpracują ze znanymi osobami, a na rynku pojawia się coraz więcej wyspecjalizowanych agencji marketingowych zajmujących się tym zagadnieniem. Nie ma co się dziwić – nawiązanie współpracy z gwiazdą to świetny sposób na wypromowanie produktu wśród grupy docelowej. Czym jest influencer marketing i co warto o nim wiedzieć?

Czy współpraca z influencerami się opłaca?

Influencer wywiera wpływ na dużą grupę osób. Z reguły są to ludzie, którzy już śledzą jego aktywność w życiu publicznym, ale często zdarzają się też sytuacje, gdy taka osoba dociera do znacznie szerszej publiczności. Choć większość influencerów posiada spore grono fanów, to nie wszyscy cieszą się ich bezwzględnym zaufaniem. Wszystko tak naprawdę zależy od publicznego wizerunku danej gwiazdy. W przypadku bardziej kontrowersyjnych postaci obserwujący często nie mają do niej zaufania, co ma duże znaczenie w przypadku chęci nawiązania współpracy. Mimo to zdecydowana większość influencerów cieszy się dużym gronem miłośników, którzy chętnie zapoznają się z produktem reklamowanym przez swojego idola. Zazwyczaj jest to jedna, konkretna grupa docelowa o bardzo podobnych zainteresowaniach, co ułatwia dotarcie z produktem do wybranej niszy.

Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing polega na współpracy z influencerami. W zamian za wynagrodzenie lub barter promują oni produkty, usługi lub markę reklamodawcy. Dokładny zakres oraz forma reklamy zależą od wymagań oraz preferencji agencji marketingowej, która zajmuje się współpracą z influencerem. W praktyce może to być zwykły post lub film sponsorowany, dyskretne lokowanie produktu (np. umieszczenie go w tle), recenzja lub bardziej kreatywne formy współpracy. Te ostatnie są obecnie w modzie, bo taka forma współpracy działa świetnie dla obu stron. Influencer wyróżnia się ciekawą, nietypową treścią, a marka zyskuje skuteczną reklamę oraz wspiera budowę pozytywnego wizerunku. Oczywiście tradycyjne posty lub filmy sponsorowane też cieszą się sporą popularnością, choć mogą one odrzucać część odbiorców ze względu na nachalność.

Kiedy warto zdecydować się na współpracę z influencerem?

Współpracą z influencerami zajmują się wyspecjalizowane agencje marketingowe, które posiadają odpowiednie doświadczenie, know-how oraz kontakty w branży. Warto skorzystać z ich usług, bo bez tego samodzielna wycena kampanii reklamowej może być trudna. Koszty pojedynczej lub stałej współpracy są różne – zależą nie tylko od zasięgu influencera- https://sempai.pl/blog/influencer-kto-to-jest-i-czym-sie-zajmuje/, ale też od jego wizerunku, grupy docelowej czy medium, w jakim się porusza. Powyższe kwestie są kluczowe, bo w bez odpowiedniej wiedzy w influencer marketingu łatwo przestrzelić i wydać pieniądze na kampanię reklamową, która po prostu nie mogła się udać. Ale to nie koniec, bo poza pojedynczymi kampaniami dużą popularnością cieszy się też stała współpraca, która może przyczynić się do budowy rozpoznawalności i zaufania do marki. Influencer marketing może przynieść doskonałe rezultaty – ale najpierw trzeba wiedzieć, co zrobić!